Kontakt: Szkoła Podstawowa im. Józefa Wybickiego, Linowo 36, 86-341 Świecie nad Osą, tel./fax. (56) 466 96 11, tel. 793219729

Przedmiotowe zasady zachowania - WOS

Drukuj

Ocenianiu podlegają następujące formy pracy ucznia:  sprawdziany/prace klasowe, kartkówki, wypowiedzi ustne, wypowiedzi pisemne, praca na lekcji [np. karty pracy, prace plastyczne], praca w grupach, praca domowa, projekt uczniowski, prowadzenie zeszytu.

Sprawdzian – ma na celu sprawdzenie stopnia opanowania materiału z zakresu części lub całego działu programowego. Sprawdzian zawsze jest poprzedzony powtórzeniem, zapowiedziany na tydzień przed wyznaczonym terminem i zapisany w dzienniku. Obowiązkiem ucznia jest przystąpienie do sprawdzianu.

Czas przewidziany na przystąpienie do napisania zaległej pracy wynosi dwa tygodnie od powrotu ucznia do szkoły lub ustalany jest indywidualnie z nauczycielem. Przy przeliczeniu punktów na ocenę obowiązuje skala:

  100 %   - stopień celujący   

 99% - 90 %   - stopień bardzo dobry

 89% - 75 %   - stopień dobry

 74 % - 50 %   - stopień dostateczny

 49 % - 30 %   - stopień dopuszczający

29 % -  0 %     - stopień niedostateczny

Nauczyciel jest zobowiązany do oddania sprawdzonych i ocenionych sprawdzianów i kartkówek najpóźniej dwa tygodnie po ich przeprowadzeniu..

Kartkówka - to rodzaj pracy pisemnej sprawdzającej stopień przyswojenia materiału z ostatnich trzech lekcji lub ostatniej jednostki lekcyjnej. Stosuje się ją w zależności od potrzeb nauczyciela, bez konieczności wcześniejszej powtórki i zapowiedzi. Czas przewidziany na przystąpienie do napisania zaległej pracy wynosi dwa tygodnie od powrotu ucznia.

Zadania domowe. Obowiązkiem ucznia jest systematyczne odrabianie prac domowych. Zadając pracę domową nauczyciel określa wymagania formalne związane z jej wykonaniem. Uczeń ma obowiązek przestrzegać terminu i sposobu wykonywania pracy domowej. Elementy brane pod uwagę przy ocenie pracy domowej: - właściwa treść zadania - wykonanie i estetyka .

Projekt uczniowski: uczniowie pracując w grupach opracowują projekt. Przy ocenie projektu brane są pod uwagę następujące elementy: zawartość merytoryczna projektu , kreatywność , estetyka pracy, sposób prezentacji projektu , umiejętność współpracy w grupie.

Odpowiedź ustna - nauczyciel ma prawo do sprawdzenia wiedzy ucznia w formie ustnej z trzech ostatnich

jednostek lekcyjnych. Przy odpowiedzi ustnej, ocenianiu podlegają poziom merytoryczny, poprawne stosowanie terminów i nazw z zakresu przedmiotu oraz kultura wypowiedzi. Wystawiając ocenę za wypowiedź ustną nauczyciel dokonuje jej uzasadnienia.

Specyfika przedmiotu sprawia, że premiowane są umiejętności argumentowania własnego zdania przez uczniów. Ocenie nie podlegają ich poglądy.

W trakcie sprawdzianów/prac klasowych, kartkówek i pozostałych aktywności uczeń zobowiązany jest przestrzegania zasad uczciwości.

Stopień CELUJĄCY na koniec semestru/roku szkolnego, może otrzymać uczeń, który spełnia następujące warunki:

- otrzymuje oceny celujące z prac klasowych/sprawdzianów,

- zajmuje premiowane miejsca w konkursach przedmiotowych,

- wykonuje zadane w trakcie roku szkolnego prace dodatkowe/projekty

Uczeń ma prawo do poprawy ocen ze sprawdzianów pisemnych w terminie 2 tygodnie od otrzymania tego stopnia.

Każdemu uczniowie przysługuje prawo do zgłoszenia dwóch nieprzygotowań [np.] w ciągu semestru.

Za aktywność uczeń otrzymuje „+” (dodatkowe  pomoce  dydaktyczne przygotowane na lekcje, wypowiedzi itp.) lub „-” (za  brak  pracy  domowej  lub niezbędnych materiałów.) Nauczyciel w LIBRUSIE prowadzi rejestr zdobytych przez ucznia plusów i minusów. Zasady oceniania za aktywność:  5 razy + ocena bdb, 3 razy – ocena niedostateczna.

 

Przy ustalaniu oceny semestralnej i końcoworocznej nauczyciel bierze pod uwagę stopnie ucznia z poszczególnych obszarów aktywności według następujących wag:

prace klasowe - waga 3, projekt – waga 2, kartkówki - waga 2, prace domowe-  waga 1

odpowiedź ustna- waga 2, aktywność, praca w grupach - waga 1, referat – waga 2

Oceny semestralne  wystawia się na podstawie średniej ważonej ocen cząstkowych i obserwacji  UCZNIA

Celujący           5,51 – 6,00

Bardzo dobry   4,51 – 5,50

Dobry               3,51 – 4,50

Dostateczny      2,51 – 3,50

Dopuszczający 1,51 – 2,50

Niedostateczny 0,00 – 1,50